JoeConcept.

Jak udělat swipe up na Instagramu bez 10k followers

joeconcept.

By Jozef Daňo

Jako na začátku všeho i zde si musíme říci pár základních věcí. Odkaz Instagram Story Link nebo Swipe Up je funkce, která umožňuje uživateli přidat odkaz do Instagram Stories. Takový odkaz nás přesměruje na webové stránky, blog uživatele, nové youtube video apod. Uživatel tak chce prostřednictvím populárních a milovaných stories dát vědět o nové aktivitě.
Pokud máte firemní účet, který je buď ověřen, nebo má 10 000 followers a více, je odkaz „Swipe-up“ obvykle k dispozici.

Co když nemám 10k followers?

Ano, nemít 10k znamená si odkaz v stories nastavit přes Facebook, zaplatit za to atd. Komplikované a zbytečně složité. Instagram chce snížit trash contect, který by uživatelé přidávali. Pro mě to je jen z pohledu začínajícího blogera nespravedlivé, vyzyvat lidi, link máte v profilu nebo lépe, link máte v BIO. Část lidí stále neví, kde ten odkaz najde. :)))

Současné době existuje mnoho značek, které nedosáhly hranici 10K followers. A pevně věřím, že by jim tato funkce pomohla šířit svůj brand daleko rychleji dopředu. Nebojte, i zde je možnost odkaz do Instagram Stories přidat. Stačí nám k tomu pouze účet v Instagram TV (IGTV). 

Jak to tedy celé funguje?

  • Vytvoříme v IGTV video. Toto video musí být v rozmezí 15 sekund až 10 minut. Je to na nás.
  • Buď jako jednotlivec řeknu, co na daném odkazu najdeme nebo prostřednictvím aplikací, programu vytvořím krátké video.(vizuál)
  • Vyplníme název videa, v tomto případě „Jak nastavit odkaz swipe up“.
  • Do popisku napíšu URL adresu.
  • Zveřejním

A co dál ? 

Vytvoříme Instagram Stories o daném příspěvku. Něco podobného na způsob jak video do IGTV. Stejné video asi nebude překážet, pokud ale máte chuť a čas například na pěkný vizuál, doporučuji něco takového. Nepůsobí to pěkně – dva stejné příspěvky. Jeden pro Instagram Stories a jeden pro IGTV.

Nyní když máme nahrané video pro IGTV, s odkazem a popiskem, vrhneme se na nové Instagram Stories. Během vytvoření nového Stories máte k dizpozici ikonku pro vložení odkazu. Kouzelná ikona, která je k dispozici po dosažení 10K followers. Sice tam nemůžete dát klasicky URL odkaz, můžete dát na odkaz na IGTV video, které jsme již vytvořili a tím pádem se uživatel dostane na odkaz, který jsme tam vložili 🙂 Malinko komplikované, ale funkční a když si na to zvyknete, je to rychlé a easy 🙂

Mnoho lidí by protestovalo, že to přece není klasické swipe up. Je to ale způsob, jak toho docílit. Daň za to, že nemáte 10K je ten, že se musíte více snažit pro tvorbu videa na IGTV. Samotné Stories už klasicky zvládnete. Pokud si představíme, že firma tvoří video pro představení například nových kanceláří, mohla by samotné IGTV využít pro zkrácenou 30 sekundovou část a uživatel by si přes odkaz našel celé video na YouTube nebo firemních stránkách.

Pro Vás je důležité, aby si na to lidé, kteří Vás sledují zvykli. Ok, firma XY přidá odkaz na IGTV, aha, musím kliknout na odkaz až tam. Chápu, že to zabere určitý čas, je to ale lepší než mít fake followers, snížený dosah příspěvků a vyhodnocení Vašeho účtu jako rizikový 🙂 Všechno chce čas, i těch prvních 10K followers. I když, čísla sledujících nejsou tak podstatná jako samotná práce s tím, co tam přidáváte a jak komunikujete.

Joe.

joeconcept.

Vytvoříme Instagram Stories o daném příspěvku. Něco podobného na způsob jak video do IGTV. Stejné video asi nebude překážet, pokud ale máte chuť a čas například na pěkný vizuál, doporučuji něco takového. Nepůsobí to pěkně – dva stejné příspěvky. Jeden pro Instagram Stories a jeden pro IGTV.

Nyní když máme nahrané video pro IGTV, s odkazem a popiskem, vrhneme se na nové Instagram Stories. Během vytvoření nového Stories máte k dizpozici ikonku pro vložení odkazu. Kouzelná ikona, která je k dispozici po dosažení 10K followers. Sice tam nemůžete dát klasicky URL odkaz, můžete dát na odkaz na IGTV video, které jsme již vytvořili a tím pádem se uživatel dostane na odkaz, který jsme tam vložili 🙂 Malinko komplikované, ale funkční a když si na to zvyknete, je to rychlé a easy 🙂

joeconcept.

Mnoho lidí by protestovalo, že to přece není klasické swipe up. Je to ale způsob, jak toho docílit. Daň za to, že nemáte 10K je ten, že se musíte více snažit pro tvorbu videa na IGTV. Samotné Stories už klasicky zvládnete. Pokud si představíme, že firma tvoří video pro představení například nových kanceláří, mohla by samotné IGTV využít pro zkrácenou 30 sekundovou část a uživatel by si přes odkaz našel celé video na YouTube nebo firemních stránkách.

Pro Vás je důležité, aby si na to lidé, kteří Vás sledují zvykli. Ok, firma XY přidá odkaz na IGTV, aha, musím kliknout na odkaz až tam. Chápu, že to zabere určitý čas, je to ale lepší než mít fake followers, snížený dosah příspěvků a vyhodnocení Vašeho účtu jako rizikový 🙂 Všechno chce čas, i těch prvních 10K followers. I když, čísla sledujících nejsou tak podstatná jako samotná práce s tím, co tam přidáváte a jak komunikujete.

Joe.